ΚΑΛΟΗΘΗΣ ΥΠΕΡΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ

Διατήρηση της εκσπερμάτισης με την επαναστατική μέθοδο Rezum!

Χρήστος Φλιάτουρας, MD, PhD, Χειρουργός Ουρολόγος – Ανδρολόγος
Επιστημονικός Διευθυντής Ουρολογικού Ινστιτούτου

Σύνοψη

Η καλοήθης υπερπλασία του προστάτη (ΚΥΠ) αποτελεί ένα αρκετά συχνό πρόβλημα στους άνδρες με την πρόοδο του χρόνου. Ένας διογκωμένος προστάτης μπορεί να προκαλέσει δυσάρεστα συμπτώματα στο ουροποιητικό σύστημα, όπως την δυσκολία της ροής των ούρων από την κύστη. Μπορεί επίσης να προκαλέσει προβλήματα στην ουροδόχο κύστη, στο ουροποιητικό σύστημα ή στα νεφρά.

Υπάρχουν διαθέσιμες αποτελεσματικές θεραπείες για την καλοήθη υπερπλασία, μεταξύ των οποίων η χορήγηση φαρμακευτικής αγωγής, ελάχιστα επεμβατικές θεραπείες και χειρουργική αντιμετώπιση. Για να επιλεγεί η καλύτερη δυνατή μέθοδος αντιμετώπισης θα πρέπει να συνυπολογιστούν τα συμπτώματά σας, το μέγεθος του προστάτη σας και άλλα προβλήματα υγείας που τυχόν αντιμετωπίζετε.

Συμπτώματα

Η βαρύτητα των συμπτωμάτων στους άνδρες με ΚΥΠ διαφέρει αλλά εν γένει τα συμπτώματα τείνουν να επιδεινώνονται με την πάροδο του χρόνου. Κοινά συμπτώματα της ΚΥΠ αποτελούν τα ακόλουθα:

• Συχνή ή/και επιτακτική ούρηση
  • Αυξημένη συχνότητα ούρησης κατά την διάρκεια της νύχτας (νυκτουρία)
  • Δυσκολία στην έναρξη της ούρησης
  • Αδύναμη ροή ούρων ή ροή που διακόπτεται και ξεκινά ξανά
  • Διαφυγή ούρων μετά το πέρας της ούρησης
  • Αδυναμία πλήρους κένωσης της κύστης.

Λιγότερο συχνά συμπτώματα είναι τα ακόλουθα:

• Λοιμώξεις του κατώτερου ουροποιητικού
  • Πλήρης αδυναμία ούρησης
  • Αιματουρία

Το μέγεθος του προστάτη σας δεν προσδιορίζει κατ’ ανάγκη την βαρύτητα των συμπτωμάτων σας. Υπάρχουν περιστατικά όπου ένας ηπίως διογκωμένος προστάτης παρουσιάζει έντονα συμπτώματα ενώ σε άλλες περιπτώσεις άνδρες που παρουσιάζουν μεγάλη διόγκωση παρουσιάζουν ελάχιστα συμπτώματα.

Σε κάποιες περιπτώσεις τα συμπτώματα σταθεροποιούνται και μπορεί ακόμα και να βελτιωθούν με την πάροδο του χρόνου, αν και αυτό αποτελεί μάλλον την εξαίρεση παρά τον κανόνα.

Αίτια

Ο προστάτης αδένας βρίσκεται μπροστά από την ουροδόχο κύστη. Η ουρήθρα διέρχεται από το κέντρο του προστάτη, συνεπώς όταν ο προστάτης διογκώνεται παρεμποδίζει την ροή των ούρων.

Στους περισσότερους άνδρες ο προστάτης διογκώνεται καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής τους. Σε πολλούς άνδρες αυτή η διόγκωση είναι αρκετή ώστε να προκαλεί συμπτώματα και να παρεμποδίζει σημαντικά την ροή των ούρων (Καλοήθης Υπερπλασία Προστάτη).

Δεν είναι εντελώς ξεκάθαρο τι προκαλεί την καλοήθη υπερπλασία προστάτη (ΚΥΠ), παρόλα αυτά είναι πιθανό να σχετίζεται με τις αλλαγές στην ισορροπία των ορμονών του φύλου καθώς οι άνδρες μεγαλώνουν.

Παράγοντες κινδύνου

Οι παράγοντες κινδύνου για την διόγκωση του προστάτη περιλαμβάνουν:

• Ηλικία: Η ΚΥΠ σπανίως δίνει συμπτώματα σε άνδρες μικρότερους των 40 ετών. Σχεδόν το 1/3 των ανδρών παρουσιάζουν μέτρια έως σοβαρά συμπτώματα μέχρι τα 60 τους και σχεδόν το 50% μέχρι την ηλικία των 80 ετών.
  • Οικογενειακό ιστορικό: Αν συγγενής εξ αίματος όπως πχ πατέρας ή αδελφός έχει παρουσιάσει προβλήματα προστάτη, είναι πιο πιθανό να παρουσιάσετε κι εσείς.
  • Διαβήτης και καρδιαγγειακά προβλήματα: Μελέτες έχουν δείξει ότι ο διαβήτης όπως επίσης τα καρδιαγγειακά προβλήματα και η χρήση β- αποκλειστών, μπορεί να αυξήσουν τον κίνδυνο εμφάνισης ΚΥΠ.
  • Τρόπος ζωής: η παχυσαρκία αυξάνει τον κίνδυνο εμφάνισης ΚΥΠ ενώ η σωματική άσκηση τον μειώνει.

Θεραπεία

Η μέθοδος Rezum για την αντιμετώπιση της καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη (ΚΥΠ) είναι η πρώτη και μοναδική στο είδος της: Με την χρήση του ατμού, αυτή η ελάχιστα επεμβατική θεραπεία έχει παρουσιάσει εντυπωσιακά αποτελέσματα στην μείωση ή και απαλοιφή των συμπτωμάτων της καλοήθους υπερπλασίας του προστάτη και ταυτόχρονα στην διατήρηση της εκσπερμάτισης.

Από το 2016 η μέθοδος Rezum διενεργείται σε Η.Π.Α. και Ευρωπαϊκή Ένωση ως θεραπεία για την ΚΥΠ και οι γιατροί του Ουρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών είναι από τους πρώτους πανελλαδικά που υιοθέτησαν την πρακτική της, διαβλέποντας τα σημαντικά πλεονεκτήματά της και παραμένουν από τους λίγους που είναι εξειδικευμένοι στην χρήση της.

Για πολλά χρόνια οι κύριες επιλογές για την αντιμετώπιση της ΚΥΠ ήταν η φαρμακευτική αγωγή ή το χειρουργείο. Έχει διαπιστωθεί σε πολλές ανεξάρτητες έρευνες όμως πως ακόμα και η διουρηθρική εκτομή του προστάτη (TURis) προκαλεί σε πάνω από τους μισούς ασθενείς παλίνδομη εκσπερμάτιση, κάτι που πρακτικά αναστέλλει την αναπαραγωγική τους ικανότητα και μειώνει σημαντικά την απόλαυση του άνδρα και της συντρόφου του. Επίσης σε μερικές περιπτώσεις έχει παρατηρηθεί και επιδείνωση στην στυτική λειτουργία.

Οι παραπάνω παρενέργειες απουσιάζουν με την θεραπεία Rezum, γι’ αυτό και η μέθοδος θεωρείται επιλογή πρώτης γραμμής για τους ασθενείς που επιθυμούν να διατηρήσουν την σεξουαλική τους δραστηριότητα σε ικανοποιητικά επίπεδα, αλλά και να παραμείνουν αναπαραγωγικά ικανοί.

Η θεραπεία Rezum ολοκληρώνεται σε μια και μοναδική επίσκεψη, χωρίς να χρειάζονται επαναλαμβανόμενες, κουραστικές και κοστοβόρες συνεδρίες.

Η θεραπεία λειτουργεί διοχετεύοντας μικρές ποσότητες ατμού στον διογκωμένο προστάτη, καταστρέφοντας με αυτό τον τρόπο τα κύτταρα που προκαλούν απόφραξη. Αξίζει να τονιστεί ότι η θεραπεία είναι ελάχιστα επεμβατική, δεν απαιτεί ολική αναισθησία και μετά το πέρας της ο ασθενής μπορεί να μετακινηθεί μόνος του, απολύτως αυτόνομα χωρίς να χρειάζεται βοήθεια ή υποστήριξη.

Επίδειξη Λειτουργίας Μεθόδου Rezum

Οι γιατροί του Ουρολογικού Ινστιτούτου Αθηνών είναι εξειδικευμένοι και πεπειραμένοι σε όλες της τεχνικές αντιμετώπισης της καλοήθους υπερπλασίας προστάτη και μπορούν να σας βοηθήσουν να αντιμετωπίσετε αποτελεσματικά τα ενοχλητικά συμπτώματά της.

ΣΥΧΝΗ Ή ΕΠΙΤΑΚΤΙΚΗ ΟΥΡΗΣΗ; ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΤΕ ΤΗΝ ΥΠΕΡΠΛΑΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΣΤΑΤΗ ΤΩΡΑ!

konstantinos konstantinidis

Δρ. Κωνσταντινίδης

Πάνω από 25 χρόνια δίνουμε λύσεις

Στο Ανδρολογικό Ινστιτούτο Αθηνών προσφέρουμε μόνιμες, ασφαλείς και υπεύθυνες ιατρικές λύσεις.