Υγεία Άνδρα & Lifestyle

Σωματική Ευεξία

Σύνοψη της δουλειάς μας

Το έμπειρο προσωπικό του ινστιτούτου μας μπορεί να αντιμετωπίσει την κιρσοκήλη με επιτυχία μέσα από την επιστήμη της μικροχειρουργικής και να θεραπεύσει πλήρως τον ασθενή, ώστε να μην αντιμετωπίσει ξανά παρόμοιο πρόβλημα. Η άριστη γνώση και κατάρτισή μας δεν αφήνει κανένα περιθώριο επιπλοκής και εξασφαλίζει ασφάλεια.

Με μια μικρή τομή δίπλα στο πέος, χωρίς να επηρεάζονται οι κοιλιακοί μυς, διεξάγεται η επέμβ αση και ο ασθενής επιστρέφει στην καθημερινότητά του σε περίπου τρεις ημέρες.

Κλείστε Ραντεβού Online

Αιτίες Σεξουαλικών Μεταδιδόμενων Νοσημάτων

Τα πιο χαρακτηριστικά ΣΜΝ είναι τα εξής: HPV. Ιός των κονδυλωμάτων. Ο συχνότερος σεξουαλικά μεταδιδόμενος ιός στις προηγμένες κοινωνίες Χλαμίδια, Ουρεόπλασμα. Οι άντρες που έχουν Χλαμύδια ή Ουρεόπλασμα συνήθως δεν έχουν κανένα σύμπτωμα Έρπης γεννητικών οργάνων.

Ο έρπης των γεννητικών οργάνων είναι ιός, ο οποίος προκαλεί αρχικά μούδιασμα και πόνο στην περιοχή των έξω γεννητικών οργάνων της γυναίκας ή του άνδρα Σύφιλη. Αν και η διαδεδομένη αντίληψη είναι ότι η σύφιλη έχει εκλείψει στις μέρες μας, αυτό δεν είναι απόλυτα σωστό Γονόρροια ή Βλεννόρροια.

Για ιστορικούς λόγους, η ύπαρξή της ήταν γνωστή από τα αρχαία χρόνια, αφού έχουμε αναφορές σε αυτή σε αρχαία αιγυπτιακά κείμενα περίπου 3 χιλιάδες χρόνια προ Χριστού! HIV.Ο ιός HIV (Human Immunodeficiency Virus) προκαλεί την ασθένεια AIDS. Το AIDS είναι η πιο σοβαρή νόσος μέσα στο ευρύ φάσμα των νοσημάτων που σχετίζονται με τον ιό.

Διάγνωση Σεξουαλικών Μεταδιδόμενων Νοσημάτων

Η έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία ενός σεξουαλικά μεταδιδόμενου νοσήματος, μπορεί να προσδώσει τελείως διαφορετική πορεία και πρόγνωση, ακόμη και όταν πρόκειται για το πιο επικίνδυνο εξ αυτών, το AIDS. Για το λόγο αυτό, οι ασθενείς είναι σημαντικό να υποβάλλονται σε ένα τακτικό προληπτικό έλεγχο για ΣΜΝ ακόμα και εάν δεν έχουν συμπτώματα.

Εάν το σεξουαλικό σας ιστορικό και τα τρέχοντα σημεία και συμπτώματα είναι ενδεικτικά της μόλυνσης σας με ένα ΣΜΝ υπάρχουν εργαστηριακά τεστ που μπορούν να εντοπίσουν την αιτία, καθώς και να ανιχνεύσουν πιθανές συνυπάρχουσες λοιμώξεις.

Εξετάσεις αίματος. οι εξετάσεις αίματος μπορούν να επιβεβαιώσουν τη διάγνωση του HIV, η των προχωρημένων σταδίων της σύφιλης. Εξετάσεις ούρων. Κάποια ΣΜΝ μπορεί να επιβεβαιωθούν από μια ανάλυση ούρων. Εξετάσεις υγρών. Εάν έχετε ενεργά έλκη στα γεννητικά σας όργανα, η εξέταση δειγμάτων των υγρών από αυτά μπορεί να καθορίσουν τον τύπο της λοίμωξης. Τα εργαστηριακά τεστ του υλικού από ένα έλκος, ή κάποιο έκκριμα μπορεί να βοηθήσει στη διάγνωση συχνών σεξουαλικώς μεταδιδόμενων λοιμώξεων που οφείλονται σε βακτήρια και σε κάποιους ιούς, ενώ βρίσκονται ακόμα σε αρχικό στάδιο.

Τα ΣΜΝ έχουν ένα μεγάλο εύρος σημείων και συμπτωμάτων και γι’ αυτό συχνά παραμένουν απαρατήρητα μέχρι να εμφανιστούν επιπλοκές, ή να διαγνωστεί ο/η σύντροφος. Τα σημεία και τα συμπτώματα που είναι ενδεικτικά της ύπαρξης κάποιου ΣΜΝ περιλαμβάνουν:

• Έλκη, ή εξογκώματα στα γεννητικά όργανα, τη στοματική κοιλότητα, ή την περιοχή του πρωκτού
  • Αίσθημα πόνου, ή καύσου κατά την ούρηση
  • Έκκριση από το πέος
  • Κολπική έκκριση
  • Μη συνηθισμένη κολπική αιμορραγία
  • Επώδυνοι, πρησμένοι λεμφαδένες, εντοπισμένοι κυρίως στη βουβωνική περιοχή, αλλά κάποιες φορές πιο εξαπλωμένοι
  • Πόνος στο υπογάστριο
  • Εξάνθημα στον κορμό, τα χέρια και τα πόδια

Τα σημεία και τα συμπτώματα μπορεί να εμφανιστούν λίγες ημέρες μετά την έκθεση, ανάλογα με τον οργανισμό. Μπορεί να αποχωρήσουν μετά από μερικές εβδομάδες ακόμα και χωρίς θεραπεία, αλλά κάποιες φορές εξελίσσονται και οδηγούν σε επιπλοκές, ή υποτροπιάζουν. Επισκεφτείτε άμεσα έναν ιατρό εάν:

• Είστε σεξουαλικά ενεργός/η και πιστεύετε ότι έχετε εκτεθεί σε κάποιο ΣΜΝ
  • Έχετε σημεία και συμπτώματα ενδεικτικά της μόλυνσης από κάποιο ΣΜΝ

Κλείστε ραντεβού με έναν ιατρό για να τον συμβουλευτείτε σχετικά με τα ΣΜΝ και να προχωρήσετε σε προληπτικό έλεγχο:

• Όταν κλείσετε τα 21, ή αμέσως πριν γίνεται σεξουαλικά ενεργοί
  • Πριν ξεκινήσετε τις σεξουαλικές επαφές με έναν νέο σύντροφο.

Θεραπεία Σεξουαλικών Μεταδιδόμενων Νοσημάτων

Χιλιάδες ατομα διαγιγνώσκονται με κάποιο ΣΜΝ καθημερινά και τα καλά νέα είναι, ότι από τη στιγμή που γνωρίζουν την κατασταση τους, μπορούν να λάβουν την κατάλληλη θεραπεία και να προλάβουν, ή να ελαχιστοποιήσουν τις ενδεχόμενες μακροπρόθεσμες επιπτώσεις.

Μεγάλη σημασία έχει η λήψη θεραπείας ακόμα και στην περίπτωση που δεν υπάρχουν συμπτώματα, καθώς είναι πιθανή η μετάδοση του νοσήματος στο σύντροφο, αλλά επίσης γιατί περιορίζει τον κίνδυνο εμφάνισης επιπλοκών αργότερα. Για να προστατέψετε σωστά την υγεία σας και να θεραπεύσετε το ΣΜΝ, είναι σημαντικό να απευθυνθείτε σε έναν ιατρό που θα συνταγογραφήσει το κατάλληλο φάρμακο για εσάς. Παράλληλα, το σωστό είναι να ενημερώσετε με υπευθυνότητα τους πρώην συντρόφους, έτσι ώστε να προστατέψετε επίσης τη δική τους υγεία και γονιμότητα. Χλαμύδια, γονόρροια, σύφιλη, ουρεόπλασμα, μυκόπλασμα, Gardnerella και τριχομονάδες.

Τα παραπάνω νοσήματα αντιμετωπίζονται αποτελεσματικά με αντιβιοτικά και μπορεί να φύγουν τελείως από τον οργανισμό μετά από μια βραχεία θεραπεία με το κατάλληλο φάρμακο. Ίσως χρειαστεί μετά το τέλος της θεραπείας να γίνει ένας επανέλεγχος, για να διαπιστωθεί εάν η λοίμωξη έχει υποχωρήσει εντελώς. Έρπις Υπάρχουν δύο τύποι ερπητοιών. Ο πρώτος (HSV I)είναι αρκετά συχνός και προκαλεί έλκη στα χείλη και γύρω από το στόμα και ο δεύτερος(HSV II) ευθύνεται για τον έρπη των γεννητικών οργάνων. Αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει διαθέσιμη θεραπεία για την εξάλειψη του ιού από τον οργανισμό, υπάρχουν όμως πολύ αποτελεσματικές θεραπείες για τη μείωση τόσο της σοβαρότητας, όσο και της συχνότητας των εξάρσεων.

Τα καλά νέα λοιπόν, είναι ότι οι εξάρσεις του έρπητα είναι διαχειρίσιμες και ότι υπάρχουν φάρμακα και αλοιφές που μπορούν να διατηρήσουν υπό έλεγχο τις εξάρσεις και να περιορίσουν τα συμπτώματα. Ο ιός μπορεί να μεταδοθεί μόνο όταν υπάρχουν συμπτώματα, οπότε και συστήνεται είτε η αποχή από το σεξ, είτε η ασφαλής σεξουαλική επαφή με τη χρήση προφυλακτικού. Ηπατίτιδα Β και C Εάν τεθεί η διάγνωση της ηπατίτιδας Β, ή C, ο ιατρός θα προχωρήσει σε περεταίρω εξετάσεις για τη διερεύνηση της επίδρασης του ιού στον οργανισμό και τον καθορισμό των καλύτερων θεραπευτικών εναλλακτικών. Το ανοσοποιητικό σύστημα της πλειοψηφίας των ατόμων που φέρουν τους ιούς της ηπατίτιδας B, ή C καταφέρνει να τους καταπολεμήσει, αλλά η προσεκτική ιατρική παρακολούθηση είναι πάντα απαραίτητη.

Ο ειδικός θα παρέχει την κατάλληλη θεραπεία εάν η λοίμωξη έχει προχωρήσει, η οποία συνίσταται σε μια αντί-ιϊκή αγωγή με διάρκεια 6 μηνών με ταυτόχρονη, τακτική παρακολούθηση και υποστήριξη. Η θεραπεία αυτή μπορεί να εξαλείψει τον ιό και ο ασθενής να συνεχίσει φυσιολογικά τη ζωή του. Ανεξάρτητα με το εάν υπάρχουν συμπτώματα, ή όχι, συστήνεται η αποχή από το αλκοόλ, η ξεκούραση και η διατήρηση μιας υγιεινής διατροφής. HPV Διεξάγουμε εξετάσεις για την ανίχνευση πάνω από 30 διαφορετικούς τύπους HPV. Οι περισσότεροι από αυτούς ενέχουν πολύ χαμηλό κίνδυνο και ο ανθρώπινος οργανισμός μπορεί από μόνος του να τους εξαλείψει. Όλοι οι τύποι ωστόσο, είναι πιθανό να μεταδοθούν σε ένα νέο σεξουαλικό σύντροφο, ενώ παράλληλα κάποιοι από αυτούς χρειάζονται ιατρική παρακολούθηση. Τα στελέχη του HPV που μεταδίδονται μέσω της σεξουαλικής επαφής χωρίζονται σε δύο κατηγορίες.

Στην πρώτη ανήκουν τα στελέχη χαμηλού κινδύνου που προκαλούν μυρμηγκιές στο δέρμα, ή κονδυλώματα στα γεννητικά όργανα και τον πρωκτό. Για παράδειγμα, οι τύποι 6 και 11 του ιού προκαλούν το 90% των κονδυλωμάτων στα γεννητικά όργανα. Στη δεύτερη ανήκουν τα στελέχη υψηλού κινδύνου, τα οποία μπορεί να προκαλέσουν καρκίνο. Τουλάχιστον 12 στελέχη υψηλού κινδύνου έχουν αναγνωρισθεί, μεταξύ των οποίων οι τύποι 16 και 18, που προκαλούν την πλειοψηφία των καρκίνων που σχετίζονται με τον ιό.

Ένα έχετε επιβεβαιωμένα κονδυλώματα στα γεννητικά όργανα, μπορείτε να τα αφαιρέσετε με τη τεχνική της κρυοπηξίας, η οποία βασίζεται στην ψύξη των προσβεβλημένων κυττάρων. Παράλληλα, υπάρχουν κρέμες που συνταγογραφούνται για την αφαίρεση των κονδυλωμάτων, τη μείωση των συμπτωμάτων και την πρόληψη της επανεμφάνισης τους. HIV Με την έγκαιρη διάγνωση και την κατάλληλη θεραπεία, ο HIV δε συνιστά πλέον έναν ιό απειλητικό για τη ζωή.

Είναι σημαντικό να εξετάζεστε τακτικά για τον ιό, έτσι ώστε εάν διαγνωσθείτε οροθετικοί να ξεκινήσετε τη θεραπεία το συντομότερο δυνατό, καθώς αυτό είναι ότι καλύτερο μπορείτε να κάνετε για την αντιμετώπιση του. Κάποια άτομα, μάλιστα, δε χρειάζεται καν να ξεκινήσουν άμεσα την αγωγή, αλλά είναι απαραίτητη η συστηματική παρακολούθηση της επίδρασης του ιού στον οργανισμό τους. Το νωρίτερο δυνατό που μπορούμε να ανιχνεύσουμε τον HIV είναι 10 ημέρες μετά την έκθεση σε αυτόν.

konstantinos konstantinidis

Δρ. Κωνσταντινίδης

Πάνω από 25 χρόνια δίνουμε λύσεις

Στο Ανδρολογικό Ινστιτούτο Αθηνών προσφέρουμε μόνιμες, ασφαλείς και υπεύθυνες ιατρικές λύσεις.